Äntligen fredag.

Fredag och gästspel på Kävesta Folkhögskola, det är väl lite si och så med närvaron nu sista dagen före påsklovet. Det blev 10 elever till slut när vi slog ihop grupperna, lagom utrymme  och bra stämning. Lavering och kollage som gäller i dag. Alltid något darrigt första försök att få med modellen Anna-Karins kurvor och uttryck på pappret, men redan efter 2-3 ställningar med kortare tider så börjar det lossna. Pennfattningen av akvarellpenselen är borta hos de flesta av deltagarna och de har börjat "måla"vilket resulterar i några riktigt bra laveringar. Det verkar som många av eleverna inte tror på sej själva, de behöver beröm och uppmuntran som stärker självförtroendet.
Så river vi papper i olika kulörer, limmar ock kladdar som det värsta dagis, det blir en del bra resultat av detta också.
Påfrestande långa ställningar för Anna-Karin som tappert kämpar på.
För övrigt har veckan varit bra då det gäller mitt eget skapande, har i flera månader gått och irriterat mej på en gul och en blåaktig fläck i en stor målning, tog till kniven och skrapade bort kom ner till grunden i skivan och se - där fanns den färg jag var ute efter. Blandade till, smetade på, delade den gulaktiga till två små ljust ockra, och kände mej nöjd.Kollade i dag och konstaterade att målningen "växt" och stör mej inte längre.
Äntligen ser det ut som jag får till en hemsida, ingen egen konstruktion, jag får god hjälp men jag har förstås synpunkter. Jag har sett så många dåliga exempel på hemsidor så jag har hållit emot i det längsta, men en del gallerister och föreningar frågar. Jag kan uppdatera och byta bilder själv (hoppas jag) och kommer att länka till den här bloggen. Äntligen fredag säjer en del, för mej går det också bra med "äntligen måndag".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0