Begynnande hängning

Torsdag, två dagar före vernissage i Hallsberg. Packar bilen på förmiddagen, trodde inte jag skulle få med allt men det gick, sikten åt höger kunde varit bättre men där långt upp på instrumentbrädan ligger en dam i svart nikab.
Allt ska med, även om jag kommer att köra tillbaka en del bilder. Det är alltid bra med stort urval att välja ur. Ljuset i konsthallen är helt fantastiskt märker vi då vi demaskerar skulpturer och bilder. Den vägg jag var hundra säker på, vilka bilder som skulle finnas på den, blev starkare då jag tänkte om och bytte ut en vattenbild mot en mer jordnära.
Ja det var så långt vi hann i dag; jag, Siv och Marita, dessa båda verkliga konstentusiaster som har lång erfarenhet av hängning i den vackra konsthallen. I morgon blir en spännande dag och det känns bra att ha två par ögon till för att hitta de rätta kombinationerna mellan färger och former.
På lördag klockan elva slås portarna upp för allmänheten och då får jag se om min marknadsföring genom postverket och vår eminenta lokala TV-station "Kumlanytt.se" har lockat några besökare.
För mej är alla utställningar lika viktiga, men denna är ju nästan på hemmaplan vilket betyder fler besökare som jag känner och det käns lite mer än att ställa ut på Galleri "Grönland" i Malung eller hos konstföreningen i Malmberget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0