Vernissage

Fredag kväll och vernissage på Örebro konsthall med originalbilderna från Rådhusets julkalender. Javisst, originalen är ju mycket bättre, med sina rätta mått och närheten till dem på konsthallens väggar. Träffade också två trevliga damer från den redovisningsbyrå som sponsrat min bild och så klämde jag ett par utsökta snittar som haft sin hemvist i Odensbacken av alla platser.
När man sett så många bilder så blir man sugen att skapa igen, lördag eftermiddag går jag lös på stor vit yta med spackel ock kniv, man blir något modigare med färg och dessa verktyg tror jag. Nu handlar det inte om något finlir utan att skapa en yta med struktur och liv. Drygt halva bilden håller fortfarande på söndag förmiddag, ska omarbeta överdelen i morgon måndag, den är för "vacker, "jag önskar mej lycka till den spännande veckan som kommer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0