2010 års näst sista dag

Har i dag färdigställt en skulptur som blev överarbetad vilket jag som tur var upptäckte och fick stöd för av min fru Carina. Fram med sågen och bort med det som var överflöd och såg att det var rätt beslut, nu får verket "mogna" så får vi se om det får följa med till Hallsberg i april och min utställning där i det vackra Bergöhuset.
En inköpsresa till Örebro och till stans största tygaffär, jag tänker "klä på" en skulptur så att den får ett annat yttryck, hoppas jag.
Gick över stortorget och såg att min bild i Rådhusets julkalender, var minst lika bra i dagsljus som när Carina och jag stod i 18 graders kyla den 21 december kl 17 och väntade på att luckan nr 21 skulle öppnas och att min bild skulle ut i offentlighetens ljus.
I går försökte jag komma igång med måleriet igen efter en tids uppehåll, man gör allt för att skjuta detta framför sig, nu gick det inte längre och med tvekan trycker man ut en färgklick på den rena vita duken och så är man igång. Resultatet en liten bit 20 x 30 står på "mognad" tvivlar på att detta är ett mästerverk, tvivlar föresten på det mesta just nu. Alla dessa helgdagar bryter sönder mina rutiner men det kommer snart vanliga "oxveckor"och då vet jag att det lossar mina målerihämningar när man får arbeta fysiskt i storformat.
Nog för i dag. Önskas" Ett Gott nytt Konstår"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0